قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | هایما، یک گام تا دو میلیاردی شدن (۶ خرداد ۱۴۰۳) افزایش ۱۵میلیارددلار‌ی درآمد نفت در دولت سیزدهم آرامش به بازار طلا و سکه بازگشت (۶ خرداد ۱۴۰۳) برقراری پرواز کراچی - مشهد از ۲۲ خرداد صعود سود مؤثر سالانه اخزا به بیش از ۳۷ درصد + نمودار ضعف نظارت بر قانون عامل اصلی ناامنی شغلی کارگران است رونق به بازار مسکن بازگشت؟ (۶ خرداد ۱۴۰۳) خبر مهم برای بازار موبایل (۶ خرداد ۱۴۰۳) ۵۵۰ واحد مسکن شهری در سال ۱۴۰۲ در خراسان رضوی واگذار شد پلمب یک سالن زیبایی به دلیل گران فروشی و تداخل پزشکی در یکی از خیابان‌های مشهد بازار گوشت رقابتی می‌شود | کاهشی‌شدن قیمت دام به‌زودی افزایش عرضه گوشت گرم قرمز وارداتی در بازار مشهد + قیمت خسارت هزار و ۵۴ میلیارد ریالی سیل به پل‌های خراسان رضوی افت ۱۷ هزار واحدی بورس با وجود محدودیت بیشتر دامنه نوسان | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ خرداد ۱۴۰۳) آیا تعیین سقف اجاره در تورم‌های زیر ۳۰ درصد امکان‌پذیر است؟ آخرین وضعیت فعالیت صنف طلا و جواهر در کشور تعیین سقف افزایش اجاره‌بهای مسکن در مشهد به کجا رسید؟ شورای عالی مسکن در مشهد برگزار شد (۵ خرداد ۱۴۰۳) «دنا جوانان» ایران خودرو مرداد امسال روانه بازار می‌شود + مشخصات فنی آغاز توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در مشهد (۵ خرداد ۱۴۰۳) قیمت‌های عجیب رهن و اجاره در بولوار هاشمیه مشهد (۵ خرداد ۱۴۰۳) تمدید طرح کالابرگ الکترونیکی در سال ۱۴۰۳ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (شنبه، ۵ خرداد۱۴۰۳) علت افت قیمت سکه چه بود؟ (۵ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مزایای اختصاص کالابرگ الکترونیکی به کارگران

  • کد خبر: ۱۹۹۰۹۷
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
مزایای اختصاص کالابرگ الکترونیکی به کارگران
یک کارشناس حوزه کار اختصاص کالابرگ الکترونیکی به کارگران را در جلوگیری از تورم کالا‌های اساسی و کمک به معیشت خانوار‌های کارگری موثر دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، ناصر چمنی درباره پرداخت کالابرگ الکترونیک به خانوار‌های کارگری اظهار کرد: این ایده خوبی است که کارگران در قالب کالابرگ الکترونیکی کالا‌های مورد نیاز خود را به قیمت سال قبل خریداری کنند و یقینا می‌تواند به معیشت خانوار‌های کارگری کمک کند و جلوی تورم به ویژه تورم کالا‌های اساسی را بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های این طرح، گفت: طرح الکترونیکی کردن بن خواربار کارگران در وضعیت اقتصادی حاضر یک اقدام اثرگذار است که می‌تواند موفقیت طرح دولت را دو چندان کند، ولی پیش از هر چیز باید ساز و کار اجرایی شدن این طرح دیده شود؛ البته سخت نیست و از طریق ثبت کدملی و شناسایی کارگران می‌توان این ایده را عملی کرد.

این کارشناس حوزه کار افزود: درحال حاضر مبلغ بن خواربار هر ماه توسط کارفرما به حساب کارگر واریز می‌شود، در حالی که قبلا به شکل بن کالا بود و کارگران با استفاده از آن از فروشگاه‌های منتخب خرید می‌کردند لذا معتقدم با همراهی وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی می‌توان مقدمات این کار را فراهم کرد.

به گفته چمنی، در صورت تحقق این امر حتی دولت می‌تواند ۱۲۰ هزار تومان یارانه مضاعف را برای کارگران هم درنظر بگیرد تا به خرید از فروشگاه‌های متصل به سامانه تشویق شوند.

وی در پایان گفت: اطلاعات جامعه کارگری در اختیار سازمان تامین اجتماعی است و وزارت رفاه می‌تواند این طرح را مدیریت و از این طریق به معیشت خانوار‌های کارگری و کاهش هزینه‌های زندگی آن‌ها کمک کند.

منبع:ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->